Impulsat per *FIAB amb el suport de *AECOC, *ASAJA, *COAG, Cooperatives Agro-alimentàries, Hostaleria d’Espanya, Marques de Restauració, PROMARCA i UPA, destaca la importància dels valors, la qualitat i la seguretat de la cadena alimentària espanyola i els seus productes, que al costat d’altres factors fan d’Espanya el país més saludable i, aviat, el de major esperança de vida del món

El sector d’alimentació i begudes llança #*SomosNutrisensatos, un moviment que neix per a impulsar i defensar el model de nutrició assenyada, basada en una dieta variada, equilibrada i suficient i en hàbits de vida saludables, a més d’actuar contra les faules i la desinformació en alimentació.

#*SomosNutrisentatos està impulsat per la Federació Espanyola d’Indústries d’Alimentació i Begudes (*FIAB), amb el suport de *AECOC, *ASAJA, *COAG, Cooperatives Agro-alimentàries, Hostaleria d’Espanya, Marques de Restauració, PROMARCA i UPA.

El moviment destaca la importància dels valors, la qualitat i la seguretat de la cadena alimentària espanyola i els seus productes, que al costat d’altres factors fan d’Espanya el país més saludable i un dels de major esperança de vida del món.

VÍDEO

Per això, #SomosNutrisensatos arrenca amb una campanya digital a la qual a més d’integrants de la cadena alimentària, estan convidats a sumar-se altres col·lectius i particulars com a metges, nutricionistes, xefs, esportistes, etc.

Aquest gran moviment, a més de posar en valor la riquesa gastronòmica d’Espanya i el paper que compleixen les empreses i treballadors de tota la cadena alimentària, també destaca el fet que el nostre país compta amb més de 350 denominacions d’origen i suma més de 300 Estrelles Michelín, dades que evidencien el paper central de l’alimentació en la nostra identitat i cultura.

“És un fet inqüestionable que Espanya posseeix un alt nivell de qualitat de vida. Malgrat el terrible efecte que ha produït la pandèmia, el nostre continua sent un dels països amb major esperança de vida. Estem orgullosos que l’alimentació sigui un factor molt important que contribueix a aquest reconeixement i els representants de la cadena alimentària continuarem esforçant-nos per a mantenir aquest estatus que ens caracteritza i distingeix en el món sencer”, assenyalen els impulsors d’aquest moviment.

Contra la desinformació i les faules

Al mateix temps que ha crescut l’interès dels consumidors per la nutrició i la salut, el sector dels aliments i begudes és un dels més exposats a les fake news, arribant a representar el 30% de les faules que circulen en les xarxes socials en 2019 i gairebé la meitat en 2022, segons l’estudi de Gartner Consultors per a CECU. A més, aquest informe advertia que el 60% dels qui reben aquest tipus de contingut canvia la seva opinió sobre el producte en qüestió.

Per això, #SomosNutriSensatos té entre els seus objectius aportar sentit comú a moltes qüestions relacionades amb la nutrició i la salut i incentivar als ciutadans al fet que acudeixin a fonts fiables i que comptin amb el rigor científic.

“Les baules de la cadena veiem amb preocupació aquests missatges que, mancats de l’aval científic, sembren dubtes en el consumidor. La desinformació que qüestiona la qualitat i seguretat de la nostra gastronomia produeix alarma social i, en molts casos, porta als consumidors a bandejar de la seva dieta uns certs productes o ingredients de manera injustificada”, lamenten aquestes organitzacions.

Per als impulsors del moviment, un consumidor NutriSensato segueix una dieta variada i equilibrada, adaptada als seus gustos i necessitats nutricionals i té en compte les freqüències de consum i les racions; manté hàbits de vida saludables i cuida el seu descans i els seus hàbits de somni; és un consumidor informat a través de fonts veraces i científiques, que qüestiona les faules i mites sobre alimentació; s’interessa per qüestions nutricionals i llegeix les etiquetes dels productes; aplica els seus coneixements per a combinar els aliments de manera adequada; respecta totes les tendències i hàbits alimentosos i no demonitza productes o ingredients; gaudeix del menjar, del plaer de l’alimentació, entesa com una manera de compartir i socialitzar els nostres productes i com a part de la nostra identitat i tradició. A més, és un consumidor responsable, els hàbits del qual incideixen en la sostenibilitat i la reducció del desaprofitament alimentari.

#SomosNutriSensatos