Madrid, 11 de maig de 2021.- Nou rècord de 135.000 tones en les sortides al mercat d’oli d’oliva durant el mes d’abril, la qual cosa confirma l’excel·lent comportament del mercat durant la campanya 2020-21.

Malgrat la parada que suposen les dates festives de Setmana Santa, les dades de sortides al mercat que es reflecteixen en les declaracions dels operadors del sector oleícola a l’Agència d’Informació i Control Alimentari, AICA, corresponents a abril, són els registres més alts de la sèrie històrica, que se sumen als obtinguts al novembre, desembre i febrer.

Els volums mitjans mensuals llocs en el mercat d’aquesta campanya aconsegueixen les 144.000 tones, i les sortides acumulades al mes d’abril d’1.007.000 tones, no existint en els registres unes dades tan satisfactòries en el desenvolupament global de la campanya

La producció acumulada d’oli d’oliva a nivell nacional se situa en les 1.385.240 tones, xifra ja definitiva i molt en línia amb les estimacions que Cooperatives Agro-alimentàries d’Espanya ha realitzat des que donés principi l’actual campanya.

Les exportacions durant el mes d’abril se situen entorn de les 88.000 tones mantenint el bon ritme dels mesos anteriors, i les importacions continuen una tendència a la baixa a causa de la baixa disponibilitat d’oli en països tercers i a la supressió d’aranzels per part dels EUA

Aquestes dades fan preveure que Espanya podria finalitzar la campanya amb uns estocs a 30 de setembre inferiors als valors mitjans, entorn de les 300-320.000 tones, quantitat bastant ajustada per a l’enllaç de campanya.